dinsdag 27 maart 2018
Ruimtelijke plannen

Logo Hillegom

Bekendmaking vaststelling Omgevingsvisie Hillegom 2030

Burgemeester en wethouders van de gemeente Hillegom maken bekend dat de gemeenteraad op 22 februari 2018 de Omgevingsvisie Hillegom 2030 ‘Heerlijk Hillegom, duurzame (proef)tuin van Holland’ gewijzigd heeft vastgesteld. De Structuurvisie Hillegom 2008, Gebiedsvisie Groen Genoegen 2011 en Gebiedsvisie Bedrijventerrein Pastoorslaan zijn door de gemeenteraad ingetrokken.

Omgevingsvisie Hillegom 2030

In de Omgevingsvisie beschrijven we op hoofdlijnen de koers van Hillegom op weg naar 2030. Duurzaamheid is het leidende principe. Bij het opstellen van de Omgevingsvisie hebben veel inwoners, ondernemers, verenigingen en instanties meegedacht over de koers richting de toekomst.

In de Omgevingsvisie is Hillegom verdeeld in 6 deelgebieden. Per deelgebied hebben we de belangrijkste karakteristieken en koers omschreven.

Dit zijn:

duurzame bloementuin

hollandse weides

historisch hart

heerlijke woonplaats

werkplaats Hillegom

levendige linten

Du urzaamheid als leidend prinicpe

Met de Omgevingsvisie als kompas, wil de gemeente samen met inwoners en ondernemers ook doelen bereiken op het gebied van duurzaamheid (‘people, planet en profit’). Initiatieven moeten niet alleen bijdragen aan de kernkwaliteit van het deelgebied, maar ook aan een duurzame toekomst voor Hillegom en omgeving. Om de duurzaamheidsambities van de Omgevingsvisie te kunnen verwezenlijken heeft de gemeenteraad een Uitvoeringsprogramma Duurzaamheid 2018-2021 vastgesteld.

Gewijzigde vaststelling

Tijdens de ontwerpfase is een aantal reacties ontvangen, die op onderdelen heeft geleid tot aanpassingen en gewijzigde vaststelling van de Omgevingsvisie.

De Omgevingsvisie inzien?

U kunt de Omgevingsvisie digitaal raadplegen, via gemeentelijke website www.hillegom.nl/2030 of het landelijke portaal (www.ruimtelijkeplannen.nl)

Een analoge versie van de Omgevingsvisie kunt u inzien bij de gemeentewinkel in het gemeentehuis, Hoofdstraat 115 te Hillegom.

Inwerkingtreding

De Omgevingsvisie Hillegom 2030 treedt een dag na deze bekendmaking in werking. Tegen het besluit tot vaststelling van de Omgevingsvisie kunt u geen bezwaar maken of beroep instellen.