Lokaal Loket

Alle inwoners van Hillegom kunnen met hun vragen op het terrein van Wonen, Zorg, Welzijn en Inkomensondersteuning terecht bij het Lokaal Loket. Een medewerker van Lokaal Loket Hillegom geeft u gratis informatie en advies. Voor een aantal voorzieningen kunnen wij u direct aanmelden. U kunt ons dagelijks bezoeken van 8.30 tot 12.30 uur. U vindt ons in het gemeentehuis.

Wat kan het Lokaal Loket betekenen?

  • geeft informatie en advies over alle mogelijke voorzieningen en regelingen op het gebied van wonen, zorg en welzijn
  • gaat met u op zoek naar een passend antwoord op uw vraag
  • brengt u snel in contact met de organisatie(s) van uw keuze
  • kan u bij een aantal organisaties direct aanmelden voor een product of dienst en blijft u, als dat noodzakelijk is, ondersteunen totdat uw vraag is beantwoord
  • helpt u met invullen van formulieren (met uitzondering van belastingaangifte).


Denk bijvoorbeeld aan:

Wonen

  • Ik zoek een woning, waar schrijf ik me in?
  • Waar vraag ik huurtoeslag aan?
  • Hoe vraag ik een urgentie aan?

Zorg

  • Ik wil verhuizen naar een woonzorgcentrum, hoe regel ik dat?
  • Ik wil een maaltijd aan huis?
  • Ik heb een traplift nodig, waar vraag ik deze aan?

Welzijn

  • Ik heb mijn partner verloren en wil hulp bij het verwerken
  • Ik moet inburgeren, waar meld ik mij aan?
  • Ik wil een gesprek met de ouderenadviseur

Inkomensondersteuning

  • Ik heb schulden en wil deze oplossen
  • Mijn kinderen willen sporten en ik heb een laag inkomen
  • Waar vraag ik een uitkering aan?
Ga naar het begin