Ga naar de inhoud

Besluit Wet geluidhinder – Maerten Trompstraat 1, gemeente Hillegom

Publicatiedatum:
dinsdag 28 juni 2022
Originele publicatie downloaden:
Download het PDF bestand
Type bekendmaking:
andere beschikking



Besluit Wet geluidhinder – Maerten Trompstraat 1, gemeente Hillegom

De Omgevingsdienst West-Holland heeft een besluit genomen om een hogere waarde vast te stellen op basis van artikel 110a van de Wet geluidhinder (Wgh), vanwege het wegverkeer op N208 (Weeresteinstraat).

Op basis van de Wgh dient bij de vaststelling of herziening van een bestemmingsplan op grond van de Wet ruimtelijke ordening (Wro) een akoestisch onderzoek te worden verricht, indien dat plan mogelijkheden biedt voor nieuwbouw van woningen of andere geluidgevoelige functies.

In het plan ‘Maerten Trompstraat 1’ wordt de mogelijkheid geboden een woning te realiseren. Hierbij moet conform de Wgh aandacht worden geschonken aan het wegverkeerslawaai bij de woning.

Ten behoeve van het plan is akoestisch onderzoek uitgevoerd. De conclusie is dat de voorkeurswaarde van 48 dB uit de Wgh vanwege wegverkeerslawaai wordt overschreden. De Omgevingsdienst heeft een hogere waarde vastgesteld vanwege wegverkeerslawaai van maximaal 60 dB.

Volledigheidshalve wordt er op gewezen dat het vaststellen van een hogere waarde niet betekent dat het verkeer meer geluid mag produceren, maar dat voor een specifiek bouwplan een hogere geluidbelasting op de gevel wordt toegestaan.

Bezwaar

Naar aanleiding van het besluit kunt u een bezwaarschrift indienen. Dat doet u schriftelijk binnen zes weken na publicatie van deze beschikking. U stuurt uw bezwaarschrift naar: burgemeester en wethouders van de gemeente Hillegom, per adres Omgevingsdienst West-Holland, Postbus 159, 2300 AD Leiden.

Voorlopige voorziening

Als u een bezwaarschrift heeft ingediend kan, in spoedeisende gevallen, ook een verzoek om voorlopige voorziening worden gedaan. Het indienen van een beroepschrift schort de werking van dit besluit niet op. U stuurt uw verzoek om voorlopige voorziening naar: de Afdeling Raad van State, afdeling bestuursrechtspraak, postbus 20019, 2500 EA Den Haag. Dit verzoekschrift kunt u ook digitaal indienen via https://digitaalloket.raadvanstate.nl. Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (DigiD). Kijk op deze website voor de precieze voorwaarden.

Wij verzoeken u een kopie van dit verzoek om voorlopige voorziening te zenden aan het college van burgemeester en wethouders van de gemeente Hillegom, per adres Omgevingsdienst West-Holland, Postbus 159, 2300 AD Leiden.

Inlichtingen

Voor meer informatie kunt u contact opnemen:

-De Omgevingsdienst West-Holland, tel. 071-4083100 (inhoudelijk)

-De gemeente Hillegom, 140252 (ruimtelijke ordeningsaspecten)

Ga naar het begin