Bestemmingsplan “Molenlaan 39 t/m 43” Hillegom vastgesteld

dinsdag 27 december 2022
ruimtelijk plan of omgevingsdocument

Bestemmingsplan “Molenlaan 39 t/m 43” Hillegom vastgesteld

De gemeenteraad van Hillegom heeft op 15 december 2022 het bestemmingsplan “Molenlaan 39 t/m 43” met identificatienummer NL.IMRO.0534.BPMolenlaan39tm43-VA01 vastgesteld.

Plangebied

Het plangebied ligt tussen Molenlaan 37 en 45 in Hillegom.

Inhoud plan

Het bestemmingsplan ziet op de realisatie van één vrijstaande woning en een twee-onder-één-kapwoningen tussen Molenlaan 37 en 45 in Hillegom.

Met vaststelling van dit bestemmingsplan wordt het nodige juridisch-planologische kader geboden om de ontwikkeling van drie woningen mogelijk te maken.

Het college heeft op 12 juli 2022 besloten om de procedure voor het ontwerpbestemmingsplan Molenlaan 39 t/m 43 te starten door dit bestemmingsplan voor zes weken ter inzage te leggen. De zienswijzeperiode was van 10 augustus t/m 20 september 2022. Er zijn geen zienswijzen ingebracht en geen ambtelijke aanpassingen gedaan.

Ter inzage

Het raadsbesluit met het vastgestelde bestemmingsplan ligt van woensdag 28 december 2022 tot en met dinsdag 7 februari 2023 ter inzage op het gemeentehuis in Hillegom.

We werken alleen nog op afspraak. Wilt u langskomen om het vastgestelde bestemmingsplan in te zien, dan kunt u telefonisch een afspraak maken met Elske Kraay van het Domein Ruimte via telefoonnummer 14 0252 of via de e-mail: e.kraay@hltsamen.nl

Inzien

U kunt het vastgestelde bestemmingsplan op afspraak inzien op het gemeentehuis in Hillegom. De digitale versie van dit vastgestelde bestemmingsplan kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl.

Op www.hillegom.nl onder– ‘Bouwen en Wonen’ – ‘Bestemmingsplannen’ – ‘Ter inzage’ – “bestemmingsplan ‘Molenlaan 39 t/m 43” vindt u een link naar het digitale vastgestelde bestemmingsplan.

(N.B. Indien er verschillen zijn tussen de analoge en digitale versie, is op grond van artikel 1.2.3. van het Besluit ruimtelijke ordening de digitale versie beslissend.)

Beroep

Tegen het besluit tot vaststelling van het bestemmingsplan kunnen belanghebbenden gedurende de periode van donderdag 29 december 2022 tot en met woensdag 8 februari 2023 beroep instellen bij:

Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA, Den Haag.

Dit geldt alleen voor:

Belanghebbenden;

Niet belanghebbenden wanneer hij of zij:

tijdig een zienswijze over het ontwerpbestemmingsplan “Molenlaan 39 t/m 43” naar voren hebben gebracht;

kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tijdig een zienswijze bij de gemeenteraad kenbaar te maken;

Belanghebbenden kunnen bij de Voorzitter van die Afdeling tevens een verzoek om voorlopige voorziening doen. Een verzoek om voorlopige voorziening is alleen ontvankelijk als daarbij een spoedeisend belang kan worden aangetoond.

Het vaststellingsbesluit treedt op donderdag 9 februari 2023 in werking, tenzij binnen die termijn naast een beroepsschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist.

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Elske Kraay van het Domein Ruimte via telefoonnummer 14 0252 of via de e-mail: e.kraay@hltsamen.nl.