Ontwerp omgevingsvergunning Stationsweg 13 en 15, Hillegom

dinsdag 22 februari 2022
omgevingsvergunning

Ontwerp omgevingsvergunning Stationsweg 13 en 15, Hillegom

Burgemeester en wethouders van gemeente Hillegom maken bekend dat, gelet op artikel 2.1, 2.10, en 2.12 van de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht, de ontwerp omgevingsvergunning voor het realiseren van 7 appartementen aan de Stationsweg 13 en de omzetting van de naastgelegen dienstwoning in een burgerwoning aan de Stationsweg 15 te Hillegom ter inzage ligt.

Plangebied

Het plangebied, gelegen aan de Stationsweg 13 en 15 te Hillegom, bevindt zich in het westen van Hillegom dat bekend staat als “de Zanderij”. De Stationsweg vormt de noordelijke grens van dit gebied en ten zuiden van het gebied bevindt zich de tennisclub met een groot aantal sportvelden. Het plangebied is kadastraal bekend als Hillegom, sectie A, perceelnummers 9615 en 9614 (gedeeltelijk).

Inhoud plan

De op 10 oktober 2019 ingediende aanvraag omgevingsvergunning heeft betrekking op het realiseren van een nieuw appartementengebouw, waarin 7 appartementen komen, op de plek van de huidige bollenschuur en naast de achterliggende opslagruimte aan de Stationsweg 13 in Hillegom. De naastgelegen dienstwoning aan de Stationsweg 15 blijft volledig intact en wordt omgezet naar een burgerwoning. Alle benodigde parkeerplaatsen ten behoeve van de ontwikkeling worden op eigen terrein gerealiseerd.

Op grond van de ruimtelijke onderbouwing voor het plan, die onderdeel uitmaakt van de aanvraag omgevingsvergunning, is er sprake van een goede ruimtelijke ordening.

Ter inzage

Het ontwerpbesluit omgevingsvergunning en alle daarbij behorende stukken liggen vanaf woensdag 23 februari t/m dinsdag 5 april 2022 voor een ieder ter inzage.

Inzien

De ontwerp omgevingsvergunning met bijbehorende stukken liggen ter inzage in het gemeentehuis in Hillegom, aan Hoofdstraat 115.

Vanwege de coronamaatregelen werken wij alleen op afspraak. Wanneer u langs wilt komen om de ontwerp omgevingsvergunning en bijbehorende stukken in te zien, dan kunt u telefonisch een afspraak maken met C. Spolders of D. Schaap via het algemene telefoonnummer 14 0252.

U kunt ook kijken op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl voor de digitale bestanden. De IMRO code van het plan is: NL.IMRO.0534.OMGVStationswg1315-ON01.

Zienswijzen

Binnen de termijn, dat de ontwerp omgevingsvergunning met bijbehorende stukken ter inzage ligt, kunt u schriftelijk of mondeling een zienswijze indienen bij het college van burgemeester en wethouders van Hillegom, Postbus 32, 2180 AA Hillegom, tel. 14 0252, onder vermelding van zaaknummer Z-19-087316.

Voor vragen en informatie over het plan kunt u per mail contact opnemen met C. Spolders (c.spolders@hltsamen.nl) of D. Schaap (d.schaap@hltsamen.nl) domein Ruimtelijke Ontwikkeling, of T. van Noort (t.vannoort@hltsamen.nl) van domein Publieksservice. U kunt ook telefonisch contact opnemen via telefoonnummer 14 0252.