Ontwerp Omgevingsvisie Hillegom - Actualisatie ’20 ter inzage

Ruimtelijke plannen

Ontwerp Omgevingsvisie Hillegom - Actualisatie ’20 ter inzage

Logo Hillegom

Burgemeester en wethouders van de gemeente Hillegom maken bekend dat zij het ontwerp van de Omgevingsvisie Hillegom - Actualisatie ’20 voor zienswijzen ter inzage leggen met ingang van 11 februari 2021 voor een termijn van zes weken.

Aanpassingen aan de Omgevingsvisie

In het ontwerp Omgevingsvisie Hillegom - Actualisatie ’20 beschrijven we op hoofdlijnen de koers van Hillegom. De Omgevingsvisie Hillegom 2030 ‘Heerlijk Hillegom, duurzame (proef)tuin van Holland’ is vastgesteld op 22 februari 2018. Bij de vaststelling is in de geest van de nieuwe Omgevingswet bepaald, dat jaarlijks bekeken wordt of er aanleiding is tot het actualiseren van de omgevingsvisie, zodat de omgevingsvisie voortdurend actueel is en blijft. Op 17 oktober 2019 is de Omgevingsvisie – Actualisatie 2019 vastgesteld, deze is nu geldig en hierop is deze actualisatie gebaseerd.

De volgende onderdelen worden opgenomen in de Omgevingsvisie:

Mogelijkheden voor duurzame opwek in het deelgebied Hollandse Weides.

Mogelijkheden voor Greenportwoningen.

Veranderingen vanuit de Omgevingswet op milieu, water, bodem en ondergrond.

Kostenverhaal.

Het vastgestelde woonprogramma.

De vastgestelde Intergemeentelijke Structuurvisie Greenport.

Het vastgestelde gezondheidsbeleid Healthy Hillegom.

Kleine tekstuele aanpassingen en/of aanvullingen.

Nieuwe foto’s.

De eerder vastgestelde beleidsnota’s staan niet open voor zienswijzen. Deze zijn door de gemeenteraad vastgesteld en worden voor de volledigheid opgenomen in de omgevingsvisie.

Inzien

De ontwerp Omgevingsvisie - Actualisatie ’20 ligt gedurende 6 weken ter inzage van donderdag 11 februari t/m donderdag 25 maart 2021 in het gemeentehuis te Hillegom gelegen aan de Hoofdstraat 115. We werken vanwege de coronamaatregelen alleen nog maar op afspraak. Wilt u langskomen om het ontwerp Omgevingsvisie – Actualisatie ’20 in te zien, dan kunt u telefonisch een afspraak maken met Marija Scheeve op het volgende telefoonnummer 0252-537 342 of het algemene nummer 14 0252.

De ontwerp Omgevingsvisie - Actualisatie ’20 is ook digitaal raadpleegbaar, via www.ruimtelijkeplannen.nl

Zienswijze

Tijdens de periode van terinzagelegging kan eenieder schriftelijk of mondeling een zienswijze over de wijzigingen in ontwerp Omgevingsvisie Hillegom - Actualisatie ’20 indienen bij:

Gemeenteraad van Hillegom

2180 AA Hillegom

Onder vermelding van: ontwerp Actualisatie Omgevingsvisie Hillegom (zaaknummer Z-19-080453).

Voor het mondeling indienen van zienswijzen kunt u tijdens werkdagen telefonisch een afspraak maken (op 14 0252).