Ontwerpbesluiten Vossepolder, deelgebied 6, Hillegom

dinsdag 29 maart 2022
ruimtelijk plan of omgevingsdocument

Ontwerpbesluiten Vossepolder, deelgebied 6, Hillegom

Deelgebied 6 vormt de laatste woningbouwfase van de wijk Vossepolder. Het project betreft 47 vrije sector koopwoningen welke door BPD Ontwikkeling worden ontwikkeld. Deze woningbouwontwikkeling past niet binnen het huidige bestemmingsplan. Een nieuw bestemmingsplan met de bestemming 'Wonen' is noodzakelijk om de beoogde woningen te kunnen realiseren. Het nieuwe bestemmingsplan krijgt de naam "Vossepolder, deelgebied 6".

Voor de ontwikkeling van Vossepolder, deelgebied 6 heeft de gemeenteraad op 11 november 2021 een coördinatiebesluit genomen. Daarom liggen de volgende ontwerpbesluiten tegelijkertijd ter inzage:

Het ontwerpbestemmingsplan Vossepolder, deelgebied 6

Ontwerpbesluiten omgevingsvergunning voor in totaal 47 woningen

Het ontwerpbesluit hogere waarden Wegverkeerslawaai

Ontwerpbestemmingsplan

Het ontwerpbestemmingsplan Vossepolder, deelgebied 6, met de identificatie IMROcodering: NL.IMRO.0534.Vossepolder-ON01, voorziet in 47 woningen.

Ontwerpbesluiten omgevingsvergunning

De ontwerpbesluiten omgevingsvergunning bestaan uit de activiteit ‘het (ver)bouwen van een bouwwerk’.

Ontwerpbesluit hogere waarden

Zie aparte publicatie bij de Gemeenteberichten.

Stukken inzien

Omdat gebruik wordt gemaakt van de coördinatieregeling volgens artikel 3.30 van de Wro, liggen de ontwerpbesluiten tegelijkertijd voor iedereen ter inzage van woensdag 30 maart 2022 tot en met dinsdag 10 mei 2022 in het gemeentehuis. Wilt u langskomen om de ontwerpbesluiten in te zien, dan kunt u telefonisch een afspraak maken met dhr. Lars Westman op het volgende telefoonnummer: 14 0252.

De ontwerpbesluiten zijn vanaf woensdag 30 maart 2022 voor zes weken te vinden op de website van de gemeente Hillegom en op de landelijke website: www.ruimtelijkeplannen.nl met identificatiecode NL.IMRO.0534.Vossepolder-ON01.

Zienswijzen geven

U kunt tot en met dinsdag 10 mei 2022 uw zienswijze indienen. Richt uw brief aan burgemeester en wethouders van de gemeente Hillegom, Postbus 32, 2180 AA Hillegom. U kunt ook mondeling uw zienswijze geven. Belanghebbenden die tijdig gemotiveerde zienswijzen hebben ingebracht tegen het ontwerpbesluit kunnen beroep tegen het definitieve besluit instellen.

Inlichtingen

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

dhr. Lars Westman, tel. 14 0252 (ontwerpbestemmingsplan Vossepolder)

dhr. Arie-Jan Schaap, tel. 14 0252 (ontwerpbesluit omgevingsvergunning bouwen)