Ontwerpbestemmingsplan ‘Molenstraat 24 Hillegom ter inzage

ruimtelijk plan of omgevingsdocument

Ontwerpbestemmingsplan ‘Molenstraat 24 Hillegom ter inzage

Identificatienummer: NL.IMRO.0534.bpMolenstraat24-ON01

Burgemeester en wethouders van de gemeente Hillegom maken in overeenstemming met artikel 3.8 van de Wet ruimtelijke ordening bekend dat zij op 12 december 2023 hebben besloten het ontwerpbestemmingsplan ‘Molenstraat 24, Hillegom’ in procedure te brengen en voor een ieder ter inzage te leggen.

Plangebied

Het plangebied betreft het perceel dat kadastraal bekend is als Hillegom sectie A, nummers 2134, 2135, 2136 en gedeeltelijk 4559 plaatselijk bekend als Molenstraat 24 en Van den Endelaan 70 te Hillegom.

Inhoud plan

De initiatiefnemer is voornemens om op de hierboven genoemde percelen 13 appartementen te realiseren. Het plan voorziet in 4 sociale huurappartementen, 5 middeldure huurappartementen en 4 appartementen in de vrije sector. In mei 2020 is er door het College van B&W een positief principestandpunt ingenomen ten aanzien van deze ontwikkeling. Om deze reden heeft de initiatiefnemer het voorliggende bestemmingsplan opgesteld om daarmee uitvoering te kunnen geven aan de ontwikkelplannen. In de toelichting van het bestemmingsplan is gemotiveerd dat sprake is van de goede ruimtelijke ordening die vereist is bij ruimtelijke ontwikkelingen. De regels en verbeelding van het plan voorzien in een juridisch passende regeling om het plan ruimtelijk in te passen. Het bovenstaande heeft aanleiding gegeven om het ontwerpbestemmingsplan ter inzage te leggen.

Ter inzage

Het ontwerpbestemmingsplan ‘Molenstraat 24, Hillegom’ bestaande uit een verbeelding, planregels, toelichting en bijlagen, ligt vanaf woensdag 20 december 2023 tot en met dinsdag 30 januari 2024 ter inzage op het gemeentehuis in Hillegom.

Inzien

U kunt het ontwerpbestemmingsplan inzien op het Gemeentekantoor in Hillegom.

Als u niet in de gelegenheid bent om langs te komen dan kunt u contact opnemen met Fedor Jansen via 14-0252 of via de e-mail: f.jansen@hltsamen.nl.

De digitale versie van dit ontwerpbestemmingsplan kunt u inzien op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl.

Op www.hillegom.nl onder– ‘Inwoners en ondernemers- ‘Bouwen, wonen en mobiliteit’ – ‘Bouwen’ - ‘Bestemmingsplannen’ – ‘ter inzage’ – ‘ontwerpbestemmingsplan Molenstraat 24 Hillegom vindt u een link naar het digitale ontwerpbestemmingsplan.

Zienswijzen

Binnen de termijn, dat het ontwerpbestemmingsplan ter inzage ligt, kunt u schriftelijk of mondeling zienswijzen indienen bij de gemeenteraad van Hillegom, Postbus 32, 2180 AA, Hillegom, telefoon 14-0252.

U kunt uw zienswijze ook digitaal indienen bij de gemeente Hillegom via e-mailadres: gemeente@hillegom.nl

Voor vragen en informatie kunt u contact opnemen met Fedor Jansen via 14-0252 of via de e-mail: f.jansen@hltsamen.nl