Publicatie voorgenomen verhuur haven Hillegom

donderdag 7 april 2022
ander besluit van algemene strekking

Publicatie voorgenomen verhuur haven Hillegom

De Gemeente Hillegom is voornemens de haven te verhuren aan een initiatief van bewoners die een watersportvereniging oprichten. Het gaat om een gedeelte van het perceel gelegen aan de Haven, kadastraal bekend gemeente Hillegom, sectie E, nummer 2094, 2707, 2706 en 5510 (gedeeltelijk) en Sectie A nummer 8171(gedeeltelijk) , ter grootte van ongeveer 1.000 strekkende meters.

Met de oprichting van een vereniging die de haven gaat beheren, verwacht de gemeente dat onder meer de kwaliteit van de haven wordt verbeterd, zekerheid komt voor plekken in de haven en er minder overlast ontstaat als gevolg van verlaten boten.

Eventuele baten komen te goede van de vereniging die hiermee investeringen kan doen om de kwaliteit te verbeteren en de vereniging te bestendigen.

De vereniging is voornemens de bestaande gebruikers een aanbod te doen voor een vaste ligplaats in de haven en bestaande gebruikers gelegenheid te geven alternatieven te zoeken, mochten ze hier geen gebruik van willen maken.

De gemeente merkt de vereniging in oprichting als enige serieuze gegadigde aan.

Partijen die ook in aanmerking willen komen, dienen dit gemotiveerd kenbaar te maken binnen een vervaltermijn van 21 dagen na publicatie van dit bericht. Hierbij wordt verzocht dit te doen via mailadres r.kok@hltsamen.nl.