Uitwerkingsplan Elzenhof Deelgebied B, Hillegom vastgesteld

dinsdag 2 augustus 2022
ruimtelijk plan of omgevingsdocument

Uitwerkingsplan Elzenhof Deelgebied B, Hillegom vastgesteld

Dit bericht is een herhaling van het bericht van 12 juli jl.

Burgemeester en wethouders van gemeente Hillegom maken bekend dat op 5 juli 2022 het uitwerkingsplan “Elzenhof Deelgebied B, Hillegom” met identificatienummer NL.IMRO.0534.UWPElzenhofB-VA01 gewijzigd is vastgesteld ten opzichte van het ontwerpwijzigingsplan dat ter inzage heeft gelegen.

Plangebied

Het plangebied betreft het onbebouwde perceel aan de Elsbroekerlaan, ter plaatse van de noordzijde van het parkeerterrein bij woonzorgcentrum HOZO.

Inhoud plan

De gemeente heeft een ontwerp uitwerkingsplan ter inzage gelegd van AM B.V. voor 35 levensloopbestendige appartementen die verhuurd gaan worden aan ouderen of mensen met een zorgvraag. De oppervlakte van de appartementen ligt tussen de 57-82 m².

Dit is onderdeel van een grotere herontwikkeling, waarvan ook de delen A en C uitmaken. Hier wordt mogelijk gemaakt:

de bouw van 41 woonzorgappartementen voor ouderen met een zorgvraag. De oppervlakte per appartement zal liggen tussen de 63 - 77 m². Ten behoeve van deze woonzorgappartementen worden tevens gemeenschappelijke woonkamers en andere faciliteiten gerealiseerd (zgn. deelplan A).

de bouw van 45 grondgebonden woningen. Deze woningen worden als rijwoningen, hoekwoningen en geschakelde twee-onder-één-kap woning gebouwd. De oppervlakte van deze woningen zal variëren tussen de 110 - 157 m² (zgn. deelplan C).

In het geldende bestemmingsplan Elsbroek heeft het perceel de bestemming Wonen – uit te werken 2. De ingediende aanvraag is in strijd met deze bestemming, aangezien er niet wordt voldaan aan de geldende bestemmingsplanregels.

Op grond van het ontwerp uitwerkingsplan is er sprake van een goede ruimtelijke ordening. De zienswijzentermijn is verstreken. Naar aanleiding hiervan is het uitwerkingsplan vastgesteld.

Inzien

Het collegebesluit met het vastgestelde uitwerkingsplan ligt sinds woensdag 13 juli 2022 tot en met woensdag 24 augustus 2022 ter inzage bij de receptie van het gemeentekantoor in Hillegom.  Op de landelijke voorziening www.ruimtelijkeplannen.nl is de digitale versie van het uitwerkingsplan in te zien. Via de gemeentelijke website www.hillegom.nl, tabblad ‘Inwoners en ondernemers’, ‘Bouwen en wonen’, ‘Bestemmingsplannen’ en ‘Ter inzage’, vindt u op de betreffende webpagina van het plan een link naar deze stukken.

Beroep

Tegen het besluit tot vaststelling van het uitwerkingsplan kunnen belanghebbenden gedurende de periode van donderdag 14 juli tot en met woensdag 24 augustus 2022 beroep instellen bij:

Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State, Postbus 20019, 2500 EA, Den Haag.

Dit geldt alleen voor:

belanghebbenden, die tijdig een zienswijze over het ontwerpuitwerkingsplan “Elzenhof Deelgebied B, Hillegom” naar voren hebben gebracht;

belanghebbenden, die kunnen aantonen dat zij redelijkerwijs niet in staat zijn geweest tijdig een zienswijze bij het college kenbaar te maken.

Het vaststellingsbesluit treedt op donderdag 25 augustus 2022 in werking, tenzij binnen die termijn naast een beroepsschrift ook een verzoek om voorlopige voorziening bij de Voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State is ingediend. Het besluit treedt dan niet in werking voordat op dit verzoek is beslist. Belanghebbenden kunnen bij de Voorzitter van die Afdeling tevens een verzoek om voorlopige voorziening doen. Een verzoek om voorlopige voorziening is alleen ontvankelijk als daarbij een spoedeisend belang kan worden aangetoond.

Voor vragen en informatie over het plan kunt u contact opnemen met Fariq Ishaak van domein Ruimte, via 14 0252 of via de e-mail: f.ishaak@hltsamen.nl.