Voorbereidingsbesluit detailhandel op bedrijventerreinen (identificatienummers: NL.IMRO.0534.VBbedrternoord-VA01, NL.IMRO.0534.VBbedrterzuid-VA01 en NL.IMRO.0534.VBbedrtermidden-VA01)

dinsdag 12 juli 2022
ander besluit van algemene strekking

Burgemeester en wethouders van Hillegom maken ter voldoening aan het bepaalde in art. 3.7 Wet ruimtelijke ordening bekend dat de gemeenteraad op 30 juni 2022 een voorbereidingsbesluit heeft vastgesteld ter voorbereiding van een bestemmingsplan voor de bedrijventerreinen:

Horst ten Daal – Treslong

Hillegom Zuid

Hillegommerbeek

De begrenzing van de gebieden is aangegeven op de bijbehorende verbeeldingen.

Wat is een voorbereidingsbesluit?

Het voorbereidingsbesluit beoogt te voorkomen dat er ontwikkelingen plaatsvinden in de aangewezen gebieden die in strijd zijn met de plannen van het gemeentebestuur. Het voorbereidingsbesluit heeft tot gevolg dat nieuw gebruik van bouwwerken en gronden gelegen binnen het voorbereidingsbesluit ten dienste van detailhandel niet is toegestaan. Aanvragen om omgevingsvergunning, die worden ingediend na de inwerkingtreding van het voorbereidingsbesluit, worden aangehouden.

Waar gaat het voorbereidingsbesluit over?

Het voorbereidingsbesluit verbiedt binnen de genoemde bedrijventerreinen, daar waar volgens het geldende bestemmingsplan ‘Bedrijventerreinen’ een functieaanduiding 'detailhandel volumineus' is gelegen, de gronden en bouwwerken te gebruiken ten behoeve van detailhandel. Het verbod ziet enkel op de gronden en bouwwerken waar dat ten tijde van inwerkingtreding van het voorbereidingsbesluit nog niet plaatsvond. De begrenzing van de gebieden is aangegeven op de bijbehorende verbeeldingen.

Inwerkingtreding en werkingsduur

De inwerkingtreding van het voorbereidingsbesluit is bepaald op de eerste dag na besluitvorming. Het voorbereidingsbesluit is in werking getreden met ingang van vrijdag 1 juli 2022. Het besluit heeft een werkingsduur van één jaar vanaf genoemde datum.

U kunt het voorbereidingsbesluit bekijken

Het voorbereidingsbesluit is digitaal raadpleegbaar via de website www.ruimtelijkeplannen.nl (NL.IMRO.0534.VBbedrternoord-VA01, NL.IMRO.0534.VBbedrterzuid-VA01 en NL.IMRO.0534.VBbedrtermidden-VA01).

Het voorbereidingsbesluit en de daarbij behorende verbeeldingen liggen voor een ieder ter inzage in het gemeentehuis in Hillegom Hoofdstraat 115. …

Een voorbereidingsbesluit is geen besluit in de zin van de Algemene wet bestuursrecht. U kunt tegen een voorbereidingsbesluit geen bezwaar maken of beroep instellen.

Voor vragen en informatie over het voorbereidingsbesluit kunt u per mail contact opnemen met Natalie van Hattum (n.vanhattum@hltsamen.nl) van domein Ruimtelijke Ontwikkeling. U kunt ook telefonisch contact opnemen via telefoonnummer 14 0252.