Ga naar de inhoud

Verloren of gevonden voorwerpen

Op deze pagina

  • Meld een verloren of gevonden voorwerp bij de gemeente
  • Doe dit online, telefonisch of persoonlijk

  • U kunt een verloren of gevonden voorwerp online melden of
  • Bij de informatiebalie van de gemeente (tijdens openingstijden en zonder afspraak) of
  • Telefonisch via 14 0252

  • Als het voorwerp minder waard is dan 450,00 euro dan mag u het thuis bewaren. Als het voorwerp meer waard is dan 450,00 euro, dan bent u verplicht om het af te geven bij de gemeente
  • Als een gevonden voorwerp niet binnen 1 jaar door de eigenaar wordt opgehaald, dan mag u het voorwerp houden. Bewaar het voorwerp thuis en zorg dat het in dezelfde staat blijft als toen u het vond
  • Heeft u een identiteitsbewijs verloren, zoals een paspoort, identiteitskaart, rijbewijs of vreemdelingendocument? Bij de aanvraag van uw nieuwe document maken wij een vermissingsdocument voor u op. U hoeft daarvoor niet meer naar de politie
  • Als u een voorwerp aangeeft bij verlorenofgevonden.nl en de eigenaar vindt het voorwerp, dan kan de gemeente uw contactgegevens doorgeven (alleen als u hiervoor toestemming heeft gegeven)
  • Neemt de eigenaar vervolgens géén contact met u op, dan wordt het voorwerp uw eigendom, ná de wettelijke bewaartermijn van 1 jaar
  • Wilt u het voorwerp liever niet thuis bewaren? Lever het dan in bij het gemeentekantoor

 

Uitzonderingen

  • Paspoorten, identiteitskaarten, rijbewijzen of vreemdelingendocumenten kunnen niet worden geregistreerd via verlorenofgevonden.nl. Deze moet u inleveren bij het gemeentekantoor
  • Legitimatiebewijzen die worden ingeleverd mogen wij in verband met risico op identiteitsfraude niet aan de houder teruggegeven
  • Ook sleutels worden niet geregistreerd. Als u een (bos) sleutel(s) vindt, dan kunt u deze afgeven bij de receptie van het gemeentekantoor
Ga naar het begin