Ga naar de inhoud

Emigreren

Emigreert u naar het buitenland? Of gaat u langer dan 8 maanden naar het buitenland? Dan moet u de verhuizing doorgeven aan de gemeente. U kunt uw emigratie maximaal 5 dagen voor vertrek aan de gemeente doorgeven. Dat kan persoonlijk (aan de balie) en soms schriftelijk. U kunt dit formulier gebruiken voor de aangifte (English form).

Persoonlijk aangifte

Persoonlijk aangifte doen via een afspraak mag altijd, maar moet als:

  • Niet alle gezinsleden van uw adres meeverhuizen naar het buitenland. Iedereen die wel emigreert moet bij de afspraak aanwezig zijn.
  • U verhuist naar Aruba, Bonaire, Curaçao, Sint Eustatius, Sint Maarten of Saba. U heeft op die eilanden een  bewijs van uitschrijving uit Nederland nodig voor inschrijving.
     

Schriftelijk aangifte

  • als u alleen woont
  • als álle familieleden die op uw adres ingeschreven staan emigreren

Stuur een kopie van uw geldige identiteitsbewijs (paspoort, identiteitskaart) met een ondertekende brief naar team Burgerzaken. In de brief zet u tenminste de volgende gegevens:

  • Uw naam en de namen en geboortedata van alle familieleden die meeverhuizen
  • Het land waar u naar toe gaat
  • Nieuwe woonplaats en adres
  • Verhuisdatum
  • Telefoonnummer/emailadres

  • Geldig identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart)
Ga naar het begin