Inkoopvoorwaarden
Op een juiste wijze inkopen en aanbesteden is van groot belang voor de gemeente Hillegom. Gemeentelijke inkoopvoorwaarden helpen om te waarborgen dat we een product of dienst geleverd krijgen dat aansluit bij onze inkoopbehoefte. De algemene Inkoopvoorwaarden bieden duidelijkheid voor de gemeente én de (aspirant)leverancier over wat we van elkaar mogen verwachten als we zaken doen. De Gemeentelijke Inkoopvoorwaarden worden altijd bij het eerste contact, de offerte aanvraag én de opdracht aangeboden en van toepassing verklaard. Voor IT producten gelden de Gemeentelijke Inkoopvoorwaarden bij IT (GIBIT).
Verder kent de gemeente nog:
- De landelijk gehanteerde regels voor Werken (ARW2016, Aanbestedingsreglement Werken).
- Ingenieursdiensten (DNR2011, Rechtsverhouding opdrachtgever – architect, ingenieur en adviseur).
Meer informatie
Op een juiste wijze inkopen en aanbesteden is van groot belang. Met inkoopvoorwaarden maken we duidelijke afspraken over de rechten en plichten van opdrachtgever (de gemeente) en de opdrachtnemer (de leverancier). Voor leveringen en diensten passen we de 'Model Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten' van de VNG toe.
Naast de 'Model Algemene Inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten' worden voor inkoop van andere producten soms ook de GIBIT, de DNR of de UAV toegepast. Voor meer informatie over inkoopvoorwaarden of opvragen van de stukken kunt u een informatie verzoek richten via de website.