Klacht indienen
U kunt een klacht indienen als u ontevreden bent over een medewerker of bestuurder. dit doet u online of schriftelijk. Een klacht indienen via de mail is niet mogelijk.
Let op: gebruik de groene knop 'online regelen' alleen voor een klacht over een medewerker of bestuurder. Als u een klacht of melding heeft over de openbare ruimte (scheef paaltje, kapotte stoeptegel, hondenpoep, zwerfvuil of parkeeroverlast), meld dit dan via Fixi
Dien uw klacht in binnen 12 maanden ná het voorval. Dit doet u online via de knop ‘online regelen’ of schriftelijk naar:
- Gemeente Hillegom
- T.a.v. klachtencoördinator
- Postbus 32
- 2180 AA Hillegom
In uw brief zet u:
- uw klacht
- de datum waarop u de brief schreef
- uw naam en adres
- uw handtekening
- kopieën van eventuele belangrijke stukken
- Uw (schriftelijke) klacht moet in het Nederlands zijn opgesteld.
- Alle klachten worden vertrouwelijk behandeld, de hoorzitting over uw klacht is besloten.
- U mag uzelf vertegenwoordigen of dit laten doen door iemand anders, dit hoeft geen advocaat te zijn.
- Indien u zelf niet aanwezig kan zijn op de hoorzitting, dan kunt u iemand machtigen om u te laten vertegenwoordigen. De machtiging dient van tevoren opgestuurd te worden of meegenomen te worden naar de hoorzitting.
- Als u zelf heeft aangegeven géén mondelinge toelichting te willen geven, dan ontvangt u geen uitnodiging voor een hoorzitting.
- In de ontvangstbevestiging leest u over het verdere verloop van de procedure (onder andere de termijnen die in acht genomen worden en wie uw klacht behandelt).
- Als de gemeente uw klacht niet in behandeling neemt omdat deze niet voldoet aan de voorwaarden, dan stelt ze u hier binnen 4 weken na ontvangst van uw klacht van op de hoogte.
- Website van de Nationale Ombudsman